قوانین و مقررات فروشگاه اینترنتی بهان

 

تعریف مشتری یا کاربر:

مشتری یا کاربر به شخصی گفته می‌شود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبت‌نام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه استفاده از خدمات سایت بهان اقدام کند. همچنین از آنجا که بهان یک وبسایت فروشگاهی تخصصی گوشی و لوازم جانبی است، طبق قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفه‌ای به خرید کالا یا خدمات اقدام می‌نماید.

 

تایید و پرداخت توسط خریدار به منزله تایید تمامی موارد در بخش مقررات سایت بهان می‌باشد.

 

مقررات سایت بهان:

1: کاربران مهمان برای عضویت در سایت بهان باید به قسمت عضویت مراجعه کنند. برای عضویت ابتدا آدرس پست الکترونیک خود را وارد نموده و سپس بر روی فیلد ایجاد حساب کاربری کلیک نمایید. در این مرحله با وارد کردن اطلاعات لازم مانند نام، نام خانوادگی، رمز عبور، آدرس ایمیل فرآیند عضویت را کامل نمایید.
  • تبصره اول: کاربر باید رمز عبور و نام کاربری خود را حفظ نماید و چنانچه آن را فراموش کرد، می تواند جهت اخذ کلمه عبور جدید، از طریق فراموشی رمز عبور اقدام نماید.
  • تبصره دوم: کاربر باید آدرس پست الکترونیک خود را به همراه سایر اطلاعات درخواستی به طور صحیح وارد نماید. مسئولیت ثبت اشتباه اطلاعات درخواستی بر عهده کاربر خواهد بود.
  • تبصره سوم: عضویت در سایت فروشگاهی و خرید آنلاین بهان رایگان است.

 

2: فرایند خرید از سایت بهان توسط کاربر به شرح زیر می باشد:
  • – بازدید و انتخاب کالا از فروشگاه اینترنتی بهان
  • – پرداخت مبلغ تعیین شده برای کالای مورد نظر از طریق درگاه بانک به صورت آنلاین توسط خریدار
  • – ارسال رسید کالا در قالب ایمیل، پیامک و… به آدرس پست الکترونیک و یا شماره تلفن همراه وارد شده کاربر توسط
  • – ارسال کالا توسط شرکت همراه پخش نوین بهان توسط پیک یا پست
  • تبصره اول: چنانچه خریدار با هویت غیر واقعی اعم از نام، نام خانوادگی و… اقدام به خرید نماید و موضوع مشخص شود، مدیریت سایت بهان حق دارد سفارش را باطل کند.
  • تبصره دوم: هزینه پست و پیک بر عهده خریدار خواهد بود.

 

3: کلیه کالاهای فروشگاه آنلاین بهان دارای مجوز رسمی است. استفاده از نام بهان برای فروش این کالاها در سایر سایت ها و فضاهای مجازی دارای پیگرد قانونی می باشد.

 

4: سایت بهان اطلاعات زیر را به منظور آگاهی بیشتر کاربران درباره کالاهای مورد نظرشان در اختیار آنان قرار می دهد:
  • – مشخصات فنی و ویژگی های کاربردی کالا
  • – تعیین کلیه هزینه هایی که برای خرید کالا بر عهده مشتری است.
  • – مدت زمان اعتبار پیشنهادهای ارائه شده

 

5: اختلال در سرویس اینترنت و یا هر رویدادی که باعث شود ایمیل حاوی کد خرید از مدیریت سایت بهان به کاربر نرسد موجب از بین رفتن حق کاربر نمی شود.

 

6: کاربران نباید در سایت مطالبی را بگذارند که مبین نقض حقوق اشخاص دیگر باشد و یا عمل مجرمانه ای را به دنبال داشته باشد. همچنین کاربران نباید در خصوص امور مذهبی و سیاسی در این سایت اظهار نظر نمایند. چنانچه هر یک از کاربران این بند را رعایت نکنند، بلافاصله از سایت اخراج شده و چنانچه خریدی انجام داده باشند، وجه واریزی به آنان مسترد نمی شود. همچنین کاربر، حق استفاده از خدمات فروشگاه آنلاین بهان را نیز از دست می دهد.

 

7: در صورت وجود هرگونه مغایرت در مشخصات فنی و ظاهری کالای خریداری شده توسط مشتریان، مشتریان محترم جهت دریافت سرویس و خدمات ملزم به نگهداری جعبه کالای خریداری شده (به همراه تمامی مشتقات موجود دستگاه) می باشند.
  • – مشتریان ملزم به اطلاع رسانی هر گونه مغایرت حداکثر طی 24 ساعت پس از دریافت کالا، می باشند.
  • – در صورتی که مغایرت در کالای خریداری شده ظاهری بوده و بدون استفاده از کالا قابل مشاهده باشد، مانند رنگ یا اطلاعات ثبت شده بر روی جعبه، مشتریان نباید از محصول استفاده کرده و ملزم به بازگرداندن کالا به شکل اولیه می باشند.
  • – اگر تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی ممکن باشد، خریدار نباید بسته بندی اولیه محصول را باز کند و کالا بایستی با بسته بندی اصلی بازگشت داده شود.
  • – اگر امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی وجود داشته باشد، ضروریست جعبه اصلی محصول نگهداری شده و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
  • – این سرویس برای محصولاتی قابل استفاده خواهد بود که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به بهان بازگشت داده شود. درج هر گونه نوشته، آدرس، خط خوردگی، پاره شدن جعبه یا برچسب زدن، باعث از بین رفتن ضمانت بازگشت کالا خواهد شد.
  • – تصاویر درج شده در صفحه محصول جهت اطلاع و کمک به خریداران است و ممکن است در جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد. بنابراین به استناد تصاویر نمی توان اعلام مغایرت نمود. ملاک وجود مغایرت در مشخصات محصول، مشخصات فنی درج شده می باشد.

 

8 : در صورت انصراف مشتری از خرید:

انصراف از خرید و درخواست مرجوعی شامل کالایی می شود که باز نشده باشد، هر گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته بندی اولیه، پلمپ، برچسب ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان بازگرداندن کالا را از بین خواهد برد، حتی اگر از آن استفاده نشده باشد.

  • – اگر مشتری پس از دریافت کالا از خرید خود منصرف شود، بایستی حداکثر تا 3 روز، انصراف خود را به بهان اطلاع دهد.
  • – حق بازگرداندن کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف کننده است. سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی شود.
  • – مشتریان محترم در صورت انصراف از خرید ملزم به بازگرداندن کالا بدون باز کردن جعبه کالای خریداری شده و اقلام همراه کالا به صورت کامل و بدون دخل و تصرف می باشند.
  • – در صورت وجود هدیه همراه کالای خریداری شده مشتریان ملزم به بازگرداندن کامل هدایا می باشند.
  • – در صورتی که کالای خریداری شده هنوز ارسال نشده باشد، بایستی مراتب انصراف خود را هر چه سریعتر به واحد پشتیبانی فروشگاه بهان اطلاع دهید.
  • – در صورت انصراف از خرید، تمامی هزینه حمل و نقل کالا بر عهده مشتری بوده و هزینه اعلام شده توسط شرکت های حمل و نقل، ملاک می باشد.
  • – برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس فروشگاه بهان امکان پذیر خواهد بود.
  • – هر گونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی کالا امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد.

 

9 : خسارت در حین حمل و نقل:
  • – فروشگاه اینترنتی بهان تمامی تلاش خود را به منظور ارائه هر چه بهتر تمامی سرویس ها به مشتریان خود می نماید، بدین منظور تمامی مرسولات این شرکت به وسیله شرکت های معتبر حمل و نقل در سطح ایران برای مشتریان ارسال می گردد، لذا در صورت بروز هرگونه خسارت در حین حمل و نقل، خسارت وارد شده از سوی شرکت حمل و نقل کننده می باشد و فروشگاه بهان در صورت تایید این شرکت، خسارت وارد شده را بر عهده خواهد گرفت.
  • – آسیب های ناشی از حمل و نقل بایستی حداکثر طی 24 ساعت، به مسئولین فروشگاه بهان اطلاع داده شود و کالای آسیب دیده و همه متعلقات آن، باید به همراه صورت جلسه شرکت حمل و نقل کننده و فاکتور بازگردانده شود .
  • – فروشگاه اینترنتی بهان هر گونه اعلام آسیب دیدگی بعد از طی 24 ساعت کاری از زمان تحویل و همچنین اعلام آسیب دیدگی بدون صورتجلسه شرکت حمل و نقل کننده را نخواهد پذیرفت و همچنین جعبه و کارتن اصلی کالا بایستی تا اتمام دوره 24 ساعت به صورت سالم نگهداری شود و استفاده از این سرویس تنها با ارائه کالا در جعبه اصلی خود امکان پذیر می باشد. همچنین نوشتن هرگونه آدرس، توضیحات و… بر روی جعبه کالا ضمانت بازگشت کالا را از بین خواهد برد.
  • – در صورت مشاهده آسیب در لحظه تحویل کالا، مشتریان قادر به عدم تحویل و بازگشت کالا به فروشگاه بهان می باشند.
  • – در صورت مشاهده کسری در زمان تحویل کالا، مامور پست بایستی وزن قید شده بر روی برچسب پستی و وزن واقعی مرسوله را تطابق داده و در صورت عدم تطابق، مشتری می تواند بعد از انجام صورتجلسه و اعلام موارد عنوان شده از دریافت بسته خودداری نماید. بدیهی است در صورت عدم انجام صورتجلسه و اعلام کسری وزن، فروشگاه بهان مسئولیتی در قبال مشکلات پیش آمده نخواهد داشت.

 

10 : مفقود شدن پس از ارسال:
  • در صورتی که سفارش مشتریان پس از ارسال فروشگاه بهان، به هر علتی در شرکت های حمل و نقل مفقود شود، فروشگاه بهان وظیفه دارد عین مبلغ فاکتور مشتری را به حساب ایشان استرداد نموده و نوسان‏ های قیمت باعث کاهش و یا افزایش این مبلغ نمی شود.

 

11: روند برگشت کالا:
  • – قبل از هر گونه اقدام با مسئولین پشتیبانی تماس حاصل شود.
  • – از ارسال کالا بدون هماهنگی با فروشگاه اینترنتی بهان اکیدا خودداری نمایید.
  • – از نوشتن هرگونه آدرس یا توضیحات بر روی جعبه کالا و یا اعمالی که باعث مخدوش شدن جعبه دستگاه می شود خودداری نمایید.
  • – ارائه اصل فاکتور خرید
  • – اصل کارت گارانتی محصول خریداری شده
  • – جعبه دستگاه به همراه کد IMEI
  • – برای بازگرداندن کالا میبایست از پست پیشتاز استفاده کنید و لازم به ذکر است که بسته ارسالی از طریق پست پیشتاز، حتما و باید بیمه (اظهار شده) شود ؛ در غیر این صورت از پذیرش کالای مرجوعی شما معذوریم.
  • – در صورت هماهنگی با مسئولین پشتیبانی و تایید برای ارسال، حداکثر 24 ساعت پس از تایید، کالا به شرکت پست تحویل گردد و کد رهگیری پستی طی پیامی اطلاع داده شود. در غیر این صورت خدماتی از جانب سایت بهان ارائه نخواهد شد.
  • – هزینه های بازگرداندن کالا به عهده مشتری است و شرکت تعهدی در قبال این هزینه ها (در صورت عدم ارائه رسید پست پیشتاز) ندارد.
  • – در صورتی که کالا هدیه باشد و به همراه خود رسید خرید نداشته باشد، پیش فاکتور ایمیل شده را پرینت و یا کد سفارش خود را به صورت جداگانه بر روی کاغذ نوشته و ارسال نمایید.
  • – در صورت تایید اظهارات مشتریان توسط واحد خدمات پس از فروش، هزینه ارسال کالا بر عهده فروشگاه بهان خواهد بود.
  • – در صورت ارسال با پست پیشتاز، عکس یا اسکن رسید خود را به ایمیل info@bahan.ir ارسال نمایید.
  • – در صورت انصراف از خرید و عدم تایید اظهارات مشتریان توسط واحد خدمات پس از فروش، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا بر عهده مشتریان می باشد.
  • – ارائه ضمانت نامه و کارت گارانتی کالا الزامی می باشد.
  • – ارسال کالا به فروشگاه بهان جهت دریافت خدمات گارانتی بر عهده مشتری می باشد و کالا باید در بسته بندی اصلی خود جهت دریافت خدمات ارسال شود.
  • – در صورت لغو سفارش به هر علت، وجه پرداختی تنها به شماره شبای حساب بانکی صاحب پروفایل مرجوع می شود، لذا تمامی مشتریان موظف هستند با نام واقعی خود در سایت ثبت نام و خرید نمایند.
  • – در صورت لغو سفارش به هر علت، عودت وجه پرداختی 48 الی 72 ساعت کاری بعد از تایید لغو توسط فروشگاه بهان، انجام می گردد.
  • – بعد از بررسی های انجام شده توسط مسئولین پشتیبانی سایت در صورت تایید موارد ذکر شده از سوی مشتری بنا به درخواست ایشان کالا برای ایشان تعویض و در صورت عدم موجودیت کالا مبلغ پرداختی مرجوع می گردد.
  • – لازم به ذکر است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار شرکت است. اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد در صورت درخواست مشتری، کالای دیگری برای ایشان ارسال می گردد. در صورتی که مبلغ کالای انتخابی از سوی مشتری بیشتر باشد، ایشان ملزم به پرداخت ما به التفاوت خواهند بود. این مورد برای فروشگاه بهان هم صدق می کند و در صورتی که مبلغ کالای انتخابی از کالای خریداری شده کمتر باشد این شرکت ملزم به پرداخت مابه التفاوت خواهد بود.
  • – مدت زمان ارائه خدمات به مشتریان از لحظه تحویل کالا 48 ساعت می باشد.
  • – بعد از مشخص شدن وضعیت کالا در واحد پشتیبانی با توجه به هماهنگی های لازم با مشتریان، سرویس در مدت زمان حداکثر 48 ساعت به ایشان ارائه می گردد.
  • – ملاک عمل و اقدام شرکت ، نظر کارشناسان خدمات پس از فروش می باشد.